Lühikirjeldus:
Klassikaline mäng on 2 vs 2 stiilis, kus mängualal on kaks KanJam tünni (väravat) üksteisest 12 m kaugusel. Sama meeskonna liikmed seisavad vastasväravates eesmärgiga visata ketas oma tünni juurest teise KanJam tünni poole ja oma tiimikaaslase abiga see sinna sisse saada. Kui viskaja saab ketta otse sisse tünni pealt või pilust, on mäng koheselt võidetud.
Mänguväljaku ettevalmistus:
Ühenda KanJami otsad, moodustades kaks eraldiseisvat väravat (tünni). Aseta väravad vastakuti teineteisest 12-15 meetri kaugusele. Seda vahemaad võib muuta vastavalt erinevale vanusele ja oskuste tasemetele.
Mängujuhend:
Neli mängijat on jagatud kaheliikmelisteks meeskondadeks. Sama meeskond (partnerid) seisavad vastasväravates. Partnerid teevad punktide kogumiseks koostööd, vaheldumisi viskajana ja partnerina.
Mängijad peavad viskamisel jääma värava taha. Kui mängija ei ole viske hetkel värava taga, punkte ei anta.
Mängu alustab kivi-paber-käärid, mündivise vms võitja.
Mängu eesmärk on koguda punkte visates ja lüües lendavat ketast väravasse. Mäng lõpeb, kui võistkond kogub täpselt 21 punkti või visatakse silmapilkse võidu tabamus.
Punktiarvestus:
Abistatud tabamus – partneri abiga suunatakse visatud ketas värava poole ja see tabab suvalist osa väravast – 1 punkt.
Otsene löök – viskaja tabab väravat ilma partneri abita – 2 punkti.
Pealtpanek – partneri abiga suunatakse visatud ketas ja see maandub värava sisse. See juhtub peaaegu alati läbi
värava ülaosa, kuid loeb ka siis, kui ketas siseneb väravasse avause kaudu – 3 punkti.
Silmapilkne võit – otsene tabamus, kui viskaja suudab ketta väravasse visata ilma partneri abita. Ketas õnnestub väravasse saada avausest või värava ülaosast.
Võitmiseks peab meeskond saavutama täpse tulemuse 21 punkti.
Kui tehtud vise annab punkte, mis tõstavad meeskonna kogutulemuse üle 21, arvatakse selle viske punktid nende hetketulemusest maha* ja mäng jätkub.
* Näiteks, kui meeskonnal on 20 punkti ja sooritatakse pealtpanek (3 punkti), väheneb nende punktisumma 17-ni.
Võistkonnad peavad sooritama võrdse arvu viskeid. Võrdse mängu korral otsustatakse võitja mängus lisaringiga. Iga meeskond teeb ühe ringi ja võidab enim punkte kogunud meeskond.
Kui juhtub, et keegi sooritas silmapilkse võidu tabamuse, kuulutatakse visanud võistkond võitjaks ja vastasmeeskond ei saa enam lisaviskeid.
Punkte ei anta, kui:
- vise tabab maad või muid mänguga mitteseonduvaid objekte enne värava löömist;
partner puudutab rohkem kui ühe korra, püüab ketta kinni või kannab ketast endaga.
Kolm punkti antakse viskavale meeskonnale, kui:
- vastane segab värava kaitsmiseks mängu;
skoor on 19 või 20, antakse 1 või 2 punkti.