Lühikirjeldus:
Mängitakse üksteise vastu individuaalselt kuni 8 mängijaga. Mängijate eesmärk on võimalikult väheste visetega visata spetsiaalne disci ketas discgolfi korvi. Mänguks saab teha täpsus-kaugus viskamist või „viis miinust“. Komplektis discgolfi korv, 10 ketast ja kettakott. Sobib hästi ka trenni eesmärgil.
Mängu ettevalmistus:
Paiguta korv(id) soovitud asukohtadesse. Jaga kettad vastavalt soovitud mänguasetusele.
Mängujuhend:
Kõige esimese järjekorra määrab skoori märkimise süsteem (nt discgolfmetrix.com) või kui seda ei kasutata, võib järjekorra loosida.
Järgnevate avavisete järjekorra määrab skoor. Eelmisel korvil kõige vähem viskeid teinud mängija alustab, kõige rohkem teinu lõpetab. Võrdse tulemuse korral lähtutakse eelnevate korvide mängimise järjestusest.
Peale avaviskeid sooritab järgmise viske see, kes on korvist kõige kaugemal.
Kõik visked tuleb sooritada 30 sekundi jooksul.
Loe discgolfist täpsemalt Eesti Discgolfi Liidu kodulehelt.
Punktiarvestus:
Valdavalt on discgolfirajal 18 korvi ning igaühel neist on väärtus ehk par. See tähistab optimaalset visete arvu, millega kogenud mängija ketas võiks korvi jõuda.
Näiteks par 3 tähendab, et ketas võiks korvi jõuda kolme viskega.
Korviväärtuse leiab avaviske jaoks mõeldud tiiala juures olevalt rajakaardilt. Väärtuse määravad üldiselt korvi kaugus, vahel ka keerukust lisavad rajaelemendid. Kõige enam on levinud par 3 ja par 4, ja harvemini par 5 korvid. Raja koguväärtus on kõikide korviväärtuste summa.
Näiteks 18 par 3 korvi tähendab, et raja väärtus on 54 (18×3).
Punkte loetakse visete arvu järgi, mis jäävad par’ist ehk optimaalsest visete arvust üles- või allapoole.
Erinevalt paljudest teistest spordialadest, tuleb discgolfis teenida miinuspunkte iga tegemata jäänud viske arvelt ehk läbida rada võimalikult väheste visetega.
Seega par 3 korvi mängides on eesmärk saada ketas korvi kolme või vähema viskega.
Näiteks kui lõpetad par 3 korvi kolme viskega, teenid selle korvi pealt 0 punkti. Kui lõpetad
korvi kahe viskega, teenid -1 punkti ja viie viskega +2 punkti.
Lõpptulemus on kõikide korvide pealt teenitud punktide summa. Võidab mängija, kes on teinud kõige vähem viskeid. Võrdse tulemuse korral alustatakse mängimist uuesti määratud korvilt kuni esimese eksimuseni ehk kuni üks mängijatest on lõpetanud korvi teistest vähemate visetega.