Hunnyball

Lühikirjeldus:

Hunnyball ei ole tavaline mäng. See võib olla juhuslik, konkureeriv või hull. Seda sobib kõige paremini randa või teie tagaaeda, kuid on loodud mängimiseks kõikjal.

Mängu ettevalmistus:

Olge ettevaatlik, et avada laud ainult liival, murul või mõnel muule libisemiskindlal pinnal. Kui avate selle siledal põrandal, näiteks parketil, võite põrandat kriimustada või plaati kahjustada.

Nurk, mille all avate tugijala, määrab põrke kõrguse. Soovitame alustada umbes 90-kraadise nurga all.

Laua hoidmiseks valitud nurga all kasutage tugijala stabilisaatorit. Keerake see läbi põhiplaadi põhjas ja aluse põhjas olevate aukude ning lukustage see kohale. Võite lõpuks sõlme siduda, et see paigal püsiks.

Asetus peaks välja nägema selline:

Teil peaks olema kaks musta baasjoone rihma. Igas rihmas on kolm auku – üks laua (board) jaoks, üks keskel (crease) jaoks ja üks väljaku (outfield) jaoks

Mõlemas otsas olevad augud on vastavalt väljaku ja laua jaoks.

Leidke kruvid, mis asuvad tahvli tagakülje alumistes nurkades. Igas nurgas peaks olema üks kruvi. Ankurdage iga baasjoone rihm tahvli külge, keerates ümber kruvi. Seejärel pingutage iga rihm välja, et moodustada mänguvälja alusjooned. Hea on katsetada, et näha, kas olete õigesti teinud, on visata servi igalt äärelt ja vaadata, kas see langeb piiridesse (peaks). Kuigi, nagu laua kaldenurk, võib ka lähtejoonte kaldenurk olla ükskõik milline.

Peaks olema kaks sinist köit. Kõndige kõik need välja, et moodustada kaar.

Komplektis on kaks Hunnyballi palli. Kasutage pumpa, et pumbata pallid soovitud tasemeni. Pallide täispuhumine umbes 80–90% peaks pakkuma head põrget ja säilitama ka head püüdmisvõimet. Kui väljas on külm, peate neid tõenäoliselt veel veidi üles pumpama, et saada head põrget. Võite märgata, et esimesel täispuhumisel võivad pallid võtta veidi ovaalse kuju. Need peaksid pärast mõneminutilist kasutamist kenaks palliks muutuma.

Mängujuhend:

Kaks mängijat meeskonna kohta. Servija alustab palliga. Serviv meeskond on rünnakul ja võib sellel käigus punkti võita. See meeskond, kes punkti võidab, servib järgmisena.

Servimine

Valige mängija. Laske neil teha löök väljaku piirilt, sihtides kesklauda. Kui nad tabavad, servivad nad esimesena. Kui nad eksivad, servib teine meeskond esimesena.

Servija seisab keset väljakut, kaks suurt sammu väljakust eemal. Serviv meeskond on rünnakul. Teine meeskond on kaitses ja peab palli võitma, et nad saaksid ise servida.

Ralli

Sett algab serveri löögiga. Löök on ründemängija sooritatud vise, mille eesmärk on tabada lauda. Kui löök tabab lauda, peab vastasmeeskond palli kinni püüdma, enne kui see maandub. Palliga võistkonnal on lubatud kuni 2 söötu, enne kui nad peavad sooritama oma löögi. Sööt on igasugune meeskonnakaaslasele mõeldud vise.

Üldiselt ei lubata palliga mängijal ühtegi sammu teha ja ta saab liikuda ainult püsides tugijalal. See tähendab, et on kaks stsenaariumi, mille puhul palliga mängija võib teha mõned sammud:

Üks samm on lubatud löögile või söödule. Nad võivad astuda ka hüppelööki, kui nad sooritavad viske enne maandumist. See reegel on oluline, sest parimad mängud tulevad hüppelöögist.
Mängija võib püüdmiseks teha nii palju samme, kui on vaja. Püük lõpetatakse, kui mängija on saavutanud palli üle täieliku kontrolli.

Olge ettevaatlik, sest pärast esimest kokkupuudet palliga on vastasmängijatel lubatud see veel maha lüüa.

Püüki lõpetaval mängijal on lubatud palli püüda pärast seda ka väljaspool piire. Kui nad seda teevad, võivad nad naasta mänguväljale samasse kohta, kus nad väljusid. Mängijad saavad ka visata/sööta sealt, kus nad seisavad.

Pange tähele, et see reegel kehtib ainult vastasmeeskonna poolt lahti löödud pallide kohta, mitte söötude puhul. Peate oma meeskonnakaaslaselt söödu püüdmisel jääma piiridesse.

Ametlik reegel on, et palli tohib hoida ainult max 5 sekundit. 5 sekundi pärast peab palliga mängija viskama sealt, kus ta seisab. Kui mängite tõsiselt, soovitame teil seda reeglit jõustada. Kui ei, siis ignoreerige seda.

Ilma pallita meeskond võib maha lüüa mis tahes söödu, mida ründel olev meeskond üritab sooritada. Nad võivad ka maha lüüa kõik pallid, mille vastasmängija on üles visanud, kui nad üritavad püüda. Kui pole selge, kas blokeeritud vise oli sööt või löök, tee serv uuesti. Kui mängija soovib selgeks teha, et ta lööb, mitte ei sööda, võib ta valjusti öelda “löök”. Pärast seda, kui mängija on teatanud oma löögist, ei saa ta enam sööta ja vastasmeeskond peab pakkuma vaba lööki lauale.

Kui otsustate, et lubate mängijatel lööke blokeerida, lisab see mängu intensiivsust, kuna see sunnib mängijaid kiiremini mängima. Kui intensiivsus on see, mida otsite, proovige seda reegli variatsiooni. Kuid vigastuste vältimiseks soovitame mängijatel siiski lubada hõigata “löök”, et vastasmeeskond vabastaks teekonna löögi sooritamiseks. See peaks andma ka püüdmismeeskonnale aega parematele positsioonidele jõudmiseks.

Punktiarvestus:

Serviv meeskond on rünnakul. Vastasmeeskond on kaitses. Punkti saab koguda ainult see, kkes servib. See muudab pallivaldamise oluliseks. Pallivaldamine viitab serviva meeskonna vahetusele.

Ralli tulemus sõltub sellest, kuidas see lõpeb.

*Kui blokk oli tahtmatu või ei olnud selge, kas vise oli löök või sööt, tuleb uuesti servida.